Sunday, November 28, 2010

Sinterklaas!

Hoi!

Tja, vandaag was een goede Nederlandse middag. De Sint bracht een bezoekje aan Zürich (of eigenlijk Meilen, 15 km verderop). Ik kon het niet laten om even te gaan kijken hoe hij met z'n zwarte pieten met de veerboot aankwam. Maf gezicht hoe hij tussen de auto's door het pontje verlaat. De Zwitsers die de kerstmarkt bezochten keken wel een beetje vreemd op :). Een Nederlandse collega van me bij IBM waarmee ik regelmatig koffie leut was er ook, dus het werd een gezellige middag.



Mijn stage bij IBM loopt inmiddels alweer behoorlijk op z'n eind. 17 December is helaas alweer mijn laatste werkdag, nog even en dan ben ik weer terug in Nederland. Maar ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk nog geen zin in heb. D'r zit niks anders op. Vlak voordat ik weer terug ga, ga ik nog even met mijn vader een rit met de Glacierexpress (panoramatrein) maken, daar heb ik dan weer wel heel veel zin in!

De priemgetal generator die ik ontworpen heb voor mijn stage doet het prima, de resultaten zijn zelfs beter dan verwacht. De meetresultaten laten een behoorlijke verbetering zien ten opzichte van de software-variant. Silvio, mijn begeleider, is er tevreden mee. Kan in ieder geval met een goed resultaat terug naar Nederland.

De laatste weken ben ik bezig om het nog een klein beetje uit te breiden en ik ben bezig om een aantal metingen ook wiskundig te bewijzen, kan ik mijn kansrekening ook weer eens uit het stof trekken.

Op cultureel gebied heb ik vorige week nog een bezoekje gebracht aan Bern. Dat is best een mooie stad om te bezoeken. De stad zelf kent al een tijdje geen oorlogen meer en in het centrum is dus ook helemaal niks veranderd sinds de bloeiperiode in de 16e eeuw. Het enige is dat er wat auto's aan het straatbeeld zijn toegevoegd. De oude stadskern ligt hoog (voor NL begrippen) boven de rivier de Aare wat het uitstekend zou maken voor fotografie, ware het niet dat het ontzettend mistig was :p. Nou ja, de meeste foto's zijn nog wel prima gelukt.



Meer: http://picasaweb.google.com/rikjongerius/Bern2010

Zürich zelf is inmiddels goed in de kerstsfeer gekomen. Heel de stad hangt vol lichtjes, 't is een best mooi gezicht om er nu rond te lopen. De Weihnachtmärkte komen als paddestoelen uit de grond. We hebben hier zelfs een zingende kerstboom, al heb ik 'm nog niet horen zingen. Moet nog een keer het programma checken.



Meer: http://picasaweb.google.com/rikjongerius/KerstverlichtingZurich2010

Ook hier is het inmiddels aan het sneeuwen. Het valt opzich allemaal nog mee, ik ga nog steeds met de fiets naar IBM. Zolang de gladheid achterwege blijft is dat wel te doen. Alhoewel, ik was gisteren in Winterthur voor een housewarming en we stonden op een hellinkje op de laatste bus te wachten. De bus deed een verwoed poging te remmen, maar we zagen toch wat blokkerende wielen voorbij komen zetten. En de ABS klonk ook niet echt lekker. Ach ja, 10 meter verder konden we instappen (tja, wat doe je anders, van Winterthur naar Zürich lopen is ook 5 uur onder ideale omstandigheden).

Dat was het weer voor vandaag en ik ga me weer volstoppen met pepernoten :).

Groeten,

Rik

2 comments:

  1. Heb je de kerstman ook al gespot? ik heb er hier gisteren 3 gezien :)
    Succes nog met de laatste zinnen!

    ReplyDelete
  2. Euh, ik heb gespot in Zurich:
    - Samichlaus op straat
    - Verschillende keren Samichlaus + engel in de tram
    - IJsberen
    - Een rendier, een sneeuwpop en drie kerstmannen op scooters (what the...)
    - Een kudde Kerstman-hellsangels op de motor (ook what the...)

    Rare stad :)

    ReplyDelete