Sunday, June 19, 2011

Vogalonga

Hoi!

Het is alweer even terug dat ik mijn blog geupdate heb, het werd weer eens tijd. De afgelopen weken heb ik het voornamelijk erg druk gehad. Bij IBM ben ik nu bezig een paper te schrijven dat volgende week ingestuurd moet worden. Het is best wel mooi dat ik nu de kans al krijg om een paper te schrijven, het is alleen niet makkelijk na krap drie maanden werken. Ik heb voldoende interessante resultaten, maar 10 pagina's blijft toch veel ;). Maar goed, eigenlijk ben ik al bijna klaar, deze week vooral nog een beetje bijschaven en zorgen dat de tekst ook lekker loopt. Vrijdag opsturen naar het IEEE International Symposium on Workload Characterization (IISWC) en dan tot ergens in augustus oid wachten op bericht of het geaccepteerd wordt of niet...

Vorig weekend heb ik echt een heel gaaf weekend gehad, met Thêta zijn we naar Venezia geweest om de Vogalonga te roeien. Op donderdagavond kwamen Evelien, Krisje, Joris, Gerben en Jurgen naar Zürich om niet de hele rit in een keer te hoeven rijden en dan was het wel makkelijk (en gezellig ;)) dat ik halverwege een half 'hotel' heb :). We hebben nog even de korte tour door Zürich gedaan en daarna zijn we op een terrasje gecrashed. De volgende dag door naar Venezia, hoewel de rit heen wat lastiger was dan gepland. De botenwagen zou mij op komen halen, maar ze kwamen Zwitserland niet in... Daarna heeft een ander busje met Thêtanen, wat gelukkig net bij Luzern was, even omgereden over Zürich zodat ik ook in Venezia kon komen.



Vanaf de camping (Fusina, bij Marghera op 't vaste land) met de boot 's avonds nog even naar Venezia voor een pizza en wat geslenter door alle straatjes. Bij terugkomst zijn we nog even op de campingdisco beland om de dag goed (kansloos) af te sluiten. Zaterdag hebben we meer van Venezia bezocht en in de middag zijn we de boten op gaan riggeren en hebben we ze met een prachtig tafellaken ook aan de bovenkant wat dichter gemaakt zodat ze minder vollopen bij overslaande golven.



De Vogalonga zelf was zondag, het is een roeievenement wat oorspronkelijk bedoeld is als protest tegen de gemotoriseerde scheepvaart bij Venezia. Ieder jaar doen er zo'n 1500 boten aan mee, alles wat met spierkracht is aangedreven is toegestaan. Kayaks, onze C4'en (ik heb met Maarten, Eric en Eef in de C3*+ geroeid), maar ook Chinese dragonboten met een man of 20 erin. De start was bij het Piazza San Marco, het lag helemaal vol met roeiboten. Na het startschot kwam alles in beweging richting Burano, dat was echt een machtig gezicht om te zien dat iedereen enthousiast begon te roeien en de hele armada van boten in beweging kwam.



De toch zelf is 32 km lang en komt langs de eilandjes Burano en Murano en eindigt weer bij het Piazza San Marco, het laatste stuk vaar je over het Canal Grande. Het is een heel bijzonder gezicht om Venezia vanuit een roeiboot te zien. Het laatste stuk is echt fantastisch, d'r staan heel veel mensen langs de kant te klappen en toe te kijken hoe het hele Canal Grande dichtslibt met roeiboten. We hebben natuurlijk nog even een opzetje onder de Rialto door gedaan voor de toeschouwers. Als aandenken kon je bij de finish nog een medaille halen. De rest van de dag hebben we nog een beetje genoten van Venezia en 'n pizza, de dag hebben we afgesloten op het terras van de camping.



Volgend jaar ben ik er in ieder geval weer bij :D. Jammer dat we op maandag al weer terug moesten en ik op dinsdagochtend weer om 8:15 bij IBM moest zijn. De foto's zijn hier te vinden (mijn album en die van Eef):

https://picasaweb.google.com/rikjongerius/Vogalonga2011Venezia#
https://picasaweb.google.com/104308226520978477476/2011VogaLongaBotenwagenOpLocatie

Een paar weken voor de Vogalonga heb ik nog een fietstocht gemaakt door de Val Verzasca. Dat is een dal dat in de buurt van Locarno, Ticino begint. Met de trein ben ik eerst daarheen gegaan en daarna ben ik zo'n 30 km het dal ingefietst. Ik had die route vorig jaar al een keer willen doen, toen kwam het er niet van. Ik heb er uiteindelijk best lang over gedaan (als ik m'n fototoestel bij heb, ligt mijn gemiddelde snelheid niet zo hoog. Nou was ik gelukkig mijn batterijen vergeten, dus tot aan de eerste kiosk met batterijen lag het tempo wel wat hoger ;)), heb toch iets te krap de laatste trein terug naar Zürich gehaald.



De tocht zelf komt langs allemaal kleine gehuchtjes als Vogorno, Corippo (kleinste gemeente van Zwitserland), Brione en, als einde, Sonogno. De karakteristieke dorpjes en bruggen over de Verzasca waren bijzonder, ik denk dat foto's in dit geval het meeste zeggen, dus:

https://picasaweb.google.com/rikjongerius/ValVerzasca#

Nou, dat was weer voldoende geschreven voor vandaag. Ik ga zo weer naar bed, de housewarming gisteren van een collage van me was toch iets te gezellig hehe :).

Tot ziens!

Rik

No comments:

Post a Comment